22.03.2015

Wzór do naśladowania

Hej dziewczyny!

Mało mam ostatnio czasu na bloga, nad czym bardzo ubolewam, ale absolutnie Was nie zostawiam. Mam nadzieję, że niedługo już będę mogła pisać częściej. Dziś jednak sprawa, która nie cierpi zwłoki i którą czuję się zobligowana z Wami, jak najszybciej podzielić :)


Nie zawsze miałam piątki w szkole i nie zawsze wzorowe zachowanie. Nie zawsze mam porządek w domu i nie zawsze przechodzę tylko na zielonym świetle. Czasem zdarza mi się spóźnić do pracy, czasem puszczają mi nerwy i głośno krzyczę.
Zdecydowanie żaden ze mnie wzór do naśladowania :) Dziś jednak ktoś chciał, bym na chwilę dla Was się nim stała, albo przynajmniej taki wzór Wam przekazała :)

Kilka dni temu otrzymałam tajemniczą przesyłkę za sprawą  Klubu Miłośniczek Pięknych Paznokci .
Przesyłka zawierała 6 nowych pastelowych lakierów Sally Hansen i pewien wzór. Wzór do naśladowania :)




Wzór do naśladowania to akcja, która wspomóc ma fundację DKMS Polska. DKMS pomaga osobom chorym na białaczkę. Pomaga przede wszystkim poprzez tworzenie bazy potencjalnych dawców szpiku i komórek macierzystych, tak by każdy chory mógł odnaleźć swojego "bliźniaka genetycznego" i móc skorzystać z przeszczepu ratującego życie.



Wspomóc fundację postanowiła firma COTY, czyli producent lakierów do paznokci takich marek jak: Rimmel, Sally Hansen, Astor, Miss Sporty, Manhattan. To one biorą główny udział w akcji Wzór do naśladowania.

Zapraszam Was serdecznie na stronę akcji Wzór do naśladowania i stronę Fundacji DKMS
http://www.wzordonasladowania.pl/
http://www.dkms.pl/pl

Mnie najbardziej uderzyły słowa, że co godzinę w Polsce 1 osoba dowiaduje się, że ma białaczkę. Co godzinę. To okropna statystyka, tak samo, jak okropna musi być taka wiadomość dla chorego.

Zajrzyjcie, proszę, poczytajcie jak działa DKMS i pomóżcie, serdecznie Was do tego namawiam :)




Pomóc można na kilka sposobów.

1) Zostać dawcą, do czego najbardziej i najgoręcej zachęcam. Ja także się zgłosiłam jako potencjalny dawca :) Na stronie DKMS dowiecie się wszystkiego, co Was nurtuje w tym temacie. Sam proces rejestracji jest bardzo prosty - nie trzeba poddawać się jakimś wymyślnym badaniom, wystarczy zrobić wymaz śliny przy pomocy zestawu, który otrzymamy od fundacji, a następnie po prostu go odesłać. Całość takiego badania opłaca fundacja. To nic nas nie kosztuje, a możemy pomóc!

2) Przekazać darowiznę na rzecz DKMS, choćby 1% z Twojego podatku.

3) Puścić w świat informację o akcji - dodać zdjęcie paznokci z "wzorem do naśladowania" czyli po prostu & - chodzi o to, by akcją zainteresować jak najwięcej osób! Być może ktoś dzięki Tobie zostanie dawcą, a być może ktoś podda się badaniom i uda się wykryć raka we wczesnym stadium choroby.

4) Kupić lakier marek: Rimmel, Astor, Sally Hansen, Miss Sporty lub Manhattan - 1% ze sprzedaży tych lakierów trafi na konto fundacji DKMS.

To takie proste stać się wzorem do naśladowania dla innych!



Nieco trudniej ten wzór namalować... przynajmniej dla mnie! ;-) Męczyłam się, męczyłam, ale na moich krótkich obecnie paznokciach wychodziły same koślawce. W końcu poddałam się i wzór namalowałam eyelinerem, bo nim się łatwiej operowało niż pędzelkiem ;)

Same lakiery z nowej edycji Sally Hansen mają przecudne pastelowe kolory, w sam raz na wiosnę i lato! Dają świetne krycie przy dwóch warstwach, co nie zawsze jest takie oczywiste przy pastelach. Kiedyś, jak zapuszczę paznokcie, pokażę Wam je w pełnej krasie. Dziś chciałam tylko na szybko namalować wzór. Wzór do naśladowania :)


18 komentarzy:

  1. Świetna sprawa, że marki kosmetyczne włączają się w takie akcje. Bez względu na to, czy mają w tym swój cel, czy nie :).
    A statystyka przeraziła również i mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zapisana jestem w DKMS od lat to mega inicjatywa

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem potencjalnym dawcą odkąd białaczkę zdiagnozowano u bliskiej mi osoby - kuzyn. Póki co nie znaleziono mojego bliźniaka, ale mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni i będę mogła komuś pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kolorki sa extra! Tez bym takie chętnie przyjęła!:)Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Akcja porusza bardzo ważny problem, dobrze, że firmy kosmetyczne coraz częściej decydują się na tego typu inicjatywy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szlachetny cel. Popieram i ubolewam, ze sama nie mogę zostać dawcą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawie dwa lata temu oddałam szpik. Właśnie przez fundację DKMS. Dzięki Fundacji wszystko poszło bardzo sprawnie. Super akcja!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie akcje - warto robić coś dobrego

    OdpowiedzUsuń
  9. Akcja jest świetna !
    A kolory lakierów przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oby takich akcji było jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poruszyłaś ważny temat. Dawcy szpiku są i będą potrzebni. Ważne, żeby uświadamiać i zachęcać innych do podjęcia takiej decyzji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna inicjatywa! A te lakiery do paznokci... no po prostu bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jestem zapisana jako dawca i również zachęcam do tego innych :)
    Malinowe Ciasteczka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Potrzebujesz o coś zapytać - śmiało, chętnie odpowiem :)